SAAT-SAAT KEMATIAN SEORANG BANDUAN WANITA | GAMBAR | Jokegurl.Com

SAAT-SAAT KEMATIAN SEORANG BANDUAN WANITA | GAMBAR

Number of View: 25171

SAAT-SAAT SEBELUM KEMATIAN SEORANG BANDUAN WANITA | GAMBAR,Walaupun nyawa mereka sudah tinggal menunggu jam,Tetapi mereka tetap berusaha untuk tersenyum menerima kenyataan beberapa saat lagi mereka akan ditembak mati oleh pasukan penembak.inilah kenyataan hidup,harga harus dibayar dari sebuah perbuatan.

Inilah gambar-gambar para bandar narkoba di china beberapa saat sebelum ditembak seseorang wanita duduk bersila di lantai,tertawa besar sambil di suap buah laici.lainnya bermain kad dengan pijama pink.Gambaran sehari-sehari yang terjadi di penjara wanita.Bezanya mereka yang sedang tertawa ini akan menghadapi hukuman mati beberapa jam lagi.

Untuk pertama kalinya dalam satu dekad yang terakhir,Gambar-gambar ini di publikasikan oleh Daily Mail.Biasanya ,China menutup mulut mengenai pelaksanaan eksekusi mati.Namun,seorang fotografer sivil tiba-tiba diperbolehkan masuk ke penjara wanita di Wuhan,China Tengah.

Gambar-gambar ini di ambilnya pada 24 jun 2003.Namun ketika itu,gambarnya dilarang dipublikasikan kerana khuatir rakyat akan merasa simpati.Hingga minggu lalu,Phoenix TV dari Hong Kong memutuskan untuk mengunkapnya.si fotografer mengabdikan empat tahanan yang hendak dihukum mati.Mia Qingxiu,Li Juhua,Dai Donggui dan He Xiuling mulai pukul 21:00 hingga 07:21 keesokan paginya atau waktu eksukasi.Mereka di hukum kerana pengedaran dadah.

Tampaknya Gambar Donggui yang melipat baju eksukasinya sambil tersenyum.Di sebelahnya terdapat semangkuk sup kacang dan kotak makanan segera Mcdonald.Tak lama,warden datang dan menyuapinya buah laici .Donggui juga sempat memakai pemoles kuku berwarna merah.

Kemudia juhua,sibuk menyebutkan daftar wasiatnya dan dicatatkan oleh kawan sebiliknya.Tidak jauh,Xiuling dan Qingxiu asyik tertawa sambil bermain kad dengan tahanan yang lain.si Fotografer ingat,Xiuling yang berusia 25tahun nampak begitu relaks dan gembira.

Saat tibanya eksukasi ,wanita termuda dari sesama rakan hukuman matinya itu satu-satunya yang menangis sebelum kepalanya di tembak.beberapa minit kemudian ,empat tembakan terdengar dan senyuman hilang dari keempat bibir wanita tersebut.

sumber

Incoming search terms:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge